Köpvillkor

Priser 

Samtliga priser är inkl moms (25%)


Allmänt

Om du är under 18 år måste din målsman godkänna beställningen.För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt Distansavtalslagen som även innefattar skydd för säljföretaget.

Swehealth reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild och fel skrivning på hemsidan , exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer, valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Swehealth har då rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som Kunden har beställt så kommer Swehealth att meddela Kunden om detta och invänta Kundens godkännande av det korrigerade priset innan Swehealth fortsätter med ordern.

All bildinformation på Webbplatsen ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor Kunden erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung. 


Orderbekräftelse:

När vi mottagit din beställning skickar vi dig en bekräftelse till din e-post med information om din beställning

Kontrollera noggrant att alla uppgifter stämmer.

Detta är en värdehandling och gäller som garantibevis som ska sparas. Om ni inte får detta mail är det viktigt att du kontaktar oss snarast. Fel mail adress kan t.ex. innebära att informationen inte kommer fram.

Kontakta Kundtjänst om något inte stämmer , när du kontaktar oss är det bra om du har ditt ordernr.


Betalningalternativ


Kreditkort

Säkra kortbetalningar via vår betalningspartner Stripe som accepterar alla stora kort såsom VISA, MasterCard och American Express. 
Vi lagrar aldrig ert kreditkortsnummer, istället förmedlas din betalning av Stripe med säker kryptering. Stripe är certifierat enligt PCI-leverantör Level 1
Detta är högsta nivån av certifiering som finns inom kortbetalningsbranschen. 

Ingen avgift för kortbetalning tillkommer.


Banköverföring

Du betalar i förskott till vårt bankgirokonto. Det tar ca 1-2 bankdagar från att du gjort din betalning

till att vi ser den, vilket försenar leverans något jämfört med övriga betalsätt.


Faktura

Vid faktura skickas order endast till folkbokförd adress

Vi samarbetar med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar.

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar.


Delbetalning

Vid del betalning skickas order endast till folkbokfördadress

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

Allmänna villkor hittar du här.

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.


Leasing

Vi erbjuder leasing , Läs mer här


Ångerrätt / Retur:

OBS Vid Retur, Viktigt att kontakta oss innan du returnerar varan

Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. 

Varan får ej vara använd , returfrakt bekostas av köparen. Bifoga alltid förpackningen i obrutet skick med original emballage 

När vi mottagit varan sänder vi omgående åter hela köpeskillingen exklusive eventuella fraktkostnader.


För special beställda bänkar från Delta/Lojer  -> För retur av beställningsbänkar, som ej förorsakats av felaktig expediering av Swehealth, återbetalas varans pris med 20% avdrag samt fraktkostnader 


Leverans och transport

I frakten man betalar ingår till närmaste utlämningsställe, är det större och tyngre varor körs det ut till dörren. Behöver man hjälp med IN / UPPBÄRNING av ordern så måste man kontakta fraktbolaget.

Varor som inte finns i lager meddelar SweHealth via mail

För försändelser som ej hämtats ut varpå paketet går i retur , har SweHealth rätt att debitera kund en avgift på minst 300kr för administrationskostnader  + frakt kostnader

Vid beställning Utomlands mejla oss för korrekt fraktinformation , annars återkommer vid efter gjord beställning vad verkliga frakten hamnar på


Reklamation / Transportskadad, vad gör jag?

Har du fått en leverans av transportskadat paket måste du själv reklamera inom 24 timmar till Fraktbolaget . Det är därför av yttersta vikt att du kontrollerar dina produkter när du hämtat ut dem eller vid utkörning/leverans. 

För att kunna upprätta en reklamation mot fraktbolaget måste det finnas en fysisk skada på produkten. Fotografera emballage innan du öppnar paketet, dokumentationen behövs i anmälan

När du har reklamerat din produkt till Fraktbolaget är du välkommen att kontakta oss eller på info[at]swehealth.se

Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.

Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen, förpacka godset väl för att undvika skador.


Garanti

Swehealth erbjuder 1 års garanti på alla våra varor så tillvida inte annat angetts, samt 3 års reklamationsrätt enligt ARNs riktlinjer (www.arn.se).

 Garantin gäller från varans ursprungliga inköpsdatum. Inköpskvitto måste uppvisas för att garantin ska gälla. 

 Garantin gäller inte varor som har förvarats eller monterats felaktigt, använts på ett olämpligt eller felaktigt sätt, ändrats eller rengjorts med felaktig rengöringsmetod/produkter.

 Garantin gäller inte om varan har använts i annat sammanhang än för det den är avsedd för.

 Garantin gäller heller inte transportskador eller demoexemplar.


Falska beställningar:

Alla falska order polisanmäles. För att minimera risken för falska order loggar vi IP adress samt ISP vid varje order.


Force majeure:

SweHealth är inte ansvarig för försenad prestation orsakad av omständigheter utanför SweHealths rimliga kontroll

och är i så fall berättigad till tilläggstid för uppfyllelse av sina åtaganden.

Exempel på omständighet är - utan att utgöra fullständig förteckning - strejk, terroristdåd,tekniska problem,eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack,krig

leverantörs-, transport- eller produktionsstörningar, valutakursförändringar, myndighetsåtgärd, lagstiftning eller naturkatastrof. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. 


Kundservice:

Vi på SweHealth strävar efter att hålla nere våra omkostnader för att på så sätt kunna erbjuda konkurrenskraftiga priser på

våra produkter till dig som kund . Detta innebär att vi inte har någon telefonsupport. Vi hanterar all kundservice via e-post

och svarar oftast direkt,vardagar svarar vi inom 5h