Köpinformation

Priser
Samtliga priser är inkl moms (25%) 



Allmänt:
- Om du är under 18 år måste din målsman godkänna beställningen.För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt Distansavtalslagen som även innefattar skydd för säljföretaget. 

- Swehealth reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild och fel skrivning på hemsidan , exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer, valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Swehealth har då rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som Kunden har beställt så kommer Swehealth att meddela Kunden om detta och invänta Kundens godkännande av det korrigerade priset innan Swehealth fortsätter med ordern .

All bildinformation på Webbplatsen ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor Kunden erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung.




Orderbekräftelse:
När vi mottagit din beställning skickar vi dig en bekräftelse till din e-post med information om din beställning
Kontrollera noggrant att alla uppgifter stämmer.
Detta är en värdehandling och gäller som garantibevis som ska sparas. Om ni inte får detta mail är det viktigt att du 
kontaktar oss snarast. Fel mail adress kan t.ex. innebära att informationen inte kommer fram.
Kontakta Kundtjänst om något inte stämmer , när du kontaktar oss är det bra om du har ditt ordernr


Betalningalternativ 



Kreditkort 
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder SveaWebPays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard, XXX, XXX. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

Banköverföring 
Du betalar i förskott till vårt bankgirokonto. Det tar ca 1-2 bankdagar från att du gjort din betalning

till att vi ser den, vilket försenar leverans något jämfört med övriga betalsätt.


Faktura
Vi samarbetar med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. 

Vid faktura skickas order endast till folkbokfördadress

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. 


Delbetalning 

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

 

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

 

Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

 

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

 

Allmänna villkor hittar du här.

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.


Leasing

Vi erbjuder leasing , kontakta oss för mer information




Ångerrätt / Retur:
OBS Vid Retur, Viktigt att kontakta oss innan du returnerar varan
Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Ångerrätten gäller enligt nämnda lag 
endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Varan får ej vara använd.
Om det skulle vara något problem med din beställning eller produkt ska du kontakta oss på kundtjänst.
Om du har köpt fel vara eller av annat skäl inte är nöjd, betalas pengarna tillbaka (minus fraktkostnader) 
när vi mottagit den returnerade varan.


Leverans och transport
Varor som finns i lager skickas och har normalt en veckas leveranstid.Varor som inte finns i lager meddelar SweHealth via mail

För försändelser som ej hämtats ut varpå paketet går i retur , har SweHealth rätt att debitera kund en avgift på 300kr
för att täcka kostnader för transport och administration.

Falska beställningar:
Alla falska order polisanmäles. För att minimera risken för falska order loggar vi IP adress samt ISP vid varje order. 


Force majeure:
SweHealth är inte ansvarig för försenad prestation orsakad av omständigheter utanför SweHealths rimliga kontroll 
och är i så fall berättigad till tilläggstid för uppfyllelse av sina åtaganden. Exempel på omständighet är - utan att utgöra 
fullständig förteckning - strejk, terroristdåd,tekniska problem,eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack,krig, leverantörs-, transport- eller produktionsstörningar, valutakursförändringar, myndighetsåtgärd, lagstiftning eller naturkatastrof. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om det skulle uppstå situation informerar Swehealth Kunden från början och till slutet av tiden för den aktuella situationen


Kundservice:
Vi på SweHealth strävar efter att hålla nere våra omkostnader för att på så sätt kunna erbjuda konkurrenskraftiga priser på
våra produkter till dig som kund . Detta innebär att vi inte har någon telefonsupport. Vi hanterar all kundservice via e-post 
och svarar oftast direkt,vardagar svarar vi inom 12h

Vi använder oss av kakor för att erbjuda våra tjänster. Genom att använda våra tjänster godkänner du användning av kakor.